Author Topic: disk 100%  (Read 4579 times)

Ralphbut

  • สมาชิกใหม่
  • *
  • Posts: 0
    • View Profile
disk 100%
« on: August 29, 2015, 08:48:15 PM »
ตามนี้เลยครับแต่ว่าขออนุญาติเพิ่มเติมเล็กน้อย

 1. Notebook ACER ทุกตัวที่มาพร้อม Linux จะตั้งให้ Boot ผ่าน USB แบบ UEFI เป็นค่าเริ่มต้น และจะเป็นเฉพาะ UEFI บน USB แบบ FAT32 ถ้าจะลง Windows ผ่าน USB ให้ใช้ FAT32 ครับ
 2. ถ้า HDD ในเครื่องลง Windows ไปแล้วจะต้องไปตั้งค่าให้ boot ผ่าน USB ใน Bios ครับ โดยการกด F2 รัวๆตอน boot
 3. Windows แท้ที่มากับเครื่องเป็น Windows 8.1 SL ถ้าไปลง Windows 8.1 Pro ทับไปเข้าใจว่าจะเสีย Recovery Partition ไปเลย? (กรณีไปลบทุก Partiton เพื่อ Clean Install) ผมแนะนำให้ ดึง Key ออกจาก Bios และไปลงรุ่นที่ถูกต้องที่ควรติดมากับเครื่องดีกว่าครับ

 โปรแกรม ดึง KEY จาก BIOS
https://neosmart.net/OemKey/
 โปรแกรมโหลด Windows แท้ตรงจาก MS
http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=510815

 4.ถ้าเปิด Auto Update อยู่บางครั้งถ้า Windows เพิ่งลงใหม่จริงๆต่อให้เป็นของแท้มันมีการลง Update อยู่เบื้องหลัง (ยิ่งถ้าลงเถื่อนซึ่งเป็นตัวเก่าแล้วอาจจะเจออัพเดทที 2.7GB 200กว่าตัว) เครื่องต้องอืดเป็นธรรมดาครับ (ในหน้า Detail จะเห็น TiWorker เรียกเขียนข้อมูลหนักมาก
 5.เปลี่ยนไปใช้ SSD อาการนี้จะหายไปครับ 55555 อันนี้ไม่ได้กวนแต่มันหายจริงๆ
 6.กระโดดหนีไป Windows 10 โลด


To do this, follow the following steps:
 1


. Go to Control Panel> All control panel items > System
 2. Click on Advanced system settings
 3. Under performance, click on settings
 4. Go to Advanced tab
 5. Under Virtual memory, click on Change
 6. UN-check "Automatically manage paging file size for all drives" check box
 7. Select your windows drive (where OS is installed)
 8. Click on Custom size radio button
 9. Set Initial size equivalent to your RAM size in MB
 10. Set Maximum size to twice of your RAM size in MB
 11. Click on Set
 12. Click on OK thrice
 13. Restart your system

 This should resolve this issue,




Thank you for choosing Windows 8 and welcome to Microsoft Community Forums.

 

I see that Windows 8 has become very slow after upgrade and has some performance issues.

 

Be assured that we will help you to resolve this issue.

 

However, we need more information on this issue. Please answer the following questions.

 

1.  Do you receive any error messages/ code when the issue occurs?

2. Which back ground processes did you stop?

 

Here’s what you can try:

 

Method 1: refer to the link below to troubleshoot some common reasons for Windows freezing.